Świadczymy usługi audytu w następujących obszarach:
- badanie jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych przygotowanych w oparciu o polskie zasady rachunkowości
- badanie jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przygotowanych w oparciu o Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
- grupowe pakiety sprawozdawcze, służące konsolidacjom w ramach międzynarodowych grup kapitałowych, przygotowane w oparciu o regulacje międzynarodowe oraz zasady rachunkowości grupowej
- raporty Due Diligence towarzyszące transakcjom typu Fuzji i Przejęć (ang. Mergers & Acquisitions) i transakcjom pokrewnym
Badania i Przeglądy Sprawozdań Finansowych
Usługi w zakresie audytu są w szczególności dedykowane dla podmiotów zobowiązanych do badań sprawozdań finansowych w oparciu o regulacje Polskiej Ustawy o Rachunkowości, jak i wymogi korporacyjne.
W oparciu o wieloletnie doświadczenie Russell Bedford International, zapewniamy wysokiej jakości profesjonalne usługi badań i przeglądów sprawozdań finansowych obejmujące:
- jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe przygotowane w oparciu o polskie zasady rachunkowości
- jednostkowe oraz skonsolidowane sprawozdania finansowe przygotowane w oparciu o Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
- grupowe pakiety sprawozdawcze, służące konsolidacjom w ramach międzynarodowych grup kapitałowych, przygotowane w oparciu o regulacje międzynarodowe oraz zasady rachunkowości grupowej
- raporty Due Diligence towarzyszące transakcjom typu Fuzji i Przejęć (ang. Mergers & Acquisitions) i transakcjom pokrewnym
Częścią wykonanych prac jest przegląd systemów kontroli wewnętrznej i systemów obiegu dokumentów istniejących w jednostkach. W wyniku przeprowadzenia procedur badania, po zakończeniu prac, przedstawiamy Zarządom i właścicielom raport obejmujący zalecenia dotyczące między innymi:
- usprawnień procesów biznesowych w obszarach finansowych
- udoskonaleń w systemach kontroli wewnętrznej
- optymalizacji rozliczeń podatkowych
- efektywniejszej organizacji systemów rachunkowości
Raportowanie i sprawozdawczość finansowa
Doradztwo w zakresie Sprawozdawczości Finansowej kierujemy przede wszystkim do jednostek, które z uwagi na czasowy, czy też trwały brak odpowiednich kompetencji lub zasobów wymagają wsparcia w zamknięciu okresów sprawozdawczych i przygotowaniu okresowych sprawozdań finansowych i grupowych pakietów konsolidacyjnych
Doradztwo w zakresie Sprawozdawczości Finansowej kierujemy przede wszystkim do jednostek, które z uwagi na czasowy, czy też trwały brak odpowiednich kompetencji lub zasobów wymagają wsparcia w zamknięciu okresów sprawozdawczych i przygotowaniu okresowych sprawozdań finansowych i grupowych pakietów konsolidacyjnych. Do skorzystania z usług zapraszamy także podmioty giełdowe oraz podmioty przygotowujące się do debiutu lub notowane na rynku New Connect.
W ramach obszaru Sprawozdawczości Finansowej, oferujemy fachową pomoc i wsparcie w przygotowaniu:
- Sprawozdań finansowych (w tym dla jednostek przed pierwszym badaniem)
- Grupowych pakietów sprawozdawczych i konsolidacyjnych
- Raportów giełdowych – kwartalnych, półrocznych i rocznych
- Procesu konsolidacji oraz przygotowania skonsolidowanych sprawozdań finansowych
- Sprawozdań finansowych związanych z procesem likwidacji (tj. na otwarcie i zamknięcie likwidacji)
Uczestniczymy także w procesie wprowadzania papierów wartościowych do publicznego obrotu, zapewniając w tym zakresie w szczególności:
- Doradztwo w sporządzaniu memorandów informacyjnych dla spółek ubiegających się o notowanie na rynku New Connect
- Przygotowanie części finansowych prospektów emisyjnych dla podmiotów giełdowych
Ponadto oferujemy:
- Pomoc w przygotowaniu do zamknięcia okresów sprawozdawczych
- Bieżące doradztwo finansowo – rachunkowe w rozliczeniu nietypowych transakcji
Usługi poświadczające
Poświadczenie w zakresie prawidłowości prognozowanych informacji finansowych poprawia wiarygodność przygotowanych biznes planów, prognoz dla potencjalnych inwestorów jak również prognoz podawanych w prospektach i memorandach informacyjnych spółek debiutujących na rynkach giełdowych
Usługi poświadczające w uzgodnionym zakresie cieszą się wśród zarządzających i właścicieli przedsiębiorstw coraz większą popularnością. Uzgodnione, w sposób całkowicie zindywidualizowany w aktywnej współpracy z Klientem, procedury pozwalają między innymi na weryfikację wybranych elementów sprawozdania finansowego, jak również efektywności działania procesów obiegu dokumentów i kontroli wewnętrznej. Podstawową zaletą usług poświadczających w uzgodnionym zakresie jest możliwość elastycznego kształtowania, wynikająca z każdorazowego dostosowywania do potrzeb i wymogów danej jednostki lub odbiorcy raportu.
W ramach usług audytorskich i poświadczających, innych niż badania i przeglądy, zapewniamy:
- usługi w uzgodnionym zakresie (ang. Agreed upon Procedures lub AUP) realizowane w oparciu o Międzynarodowy Standard Usług Pokrewnych 4400 (ang. ISRS 4400)
- weryfikację prognozowanych informacji finansowych w oparciu o Międzynarodowy Standard Usług Pokrewnych 3400 (ang. ISRS 3400)\
Swoboda kształtowania procedur umożliwia sprawdzenie z mniejszą lub większą szczegółowością niż ta stosowana w czasie badania sprawozdania finansowego. Pozwala także na wykonanie weryfikacji pewnych danych, Poświadczenie w zakresie prawidłowości prognozowanych informacji finansowych poprawia wiarygodność przygotowanych biznes planów, prognoz dla potencjalnych inwestorów jak również prognoz podawanych w prospektach i memorandach informacyjnych spółek debiutujących na rynkach giełdowychprocesów, które w trakcie standardowych badań i przeglądów nie podlegałyby sprawdzeniom. Typowym przykładem w tym zakresie są dane u kontrahentów i dostawców przedsiębiorstwa, na co dzień niedostępne dla jednostki. Szczególnie w sytuacji wrażliwości takich danych, biegły rewident działający w warunkach niezależności i zaufania publicznego stanowi jedyne potencjalne rozwiązanie.
Fuzje spółek - aspekty prawne i podatkowe
Łączenie się spółek kapitałowych, jako przypadek łączenia się spółek handlowych, polega na przeniesieniu majątku (aktywów i zobowiązań) spółki przejmowanej na inną spółkę (spółkę przejmującą) już istniejącą lub też na przeniesieniu majątku łączących się spółek na nowo utworzoną spółkę.
Dotychczasowi udziałowcy (akcjonariusze) spółki przejmowanej lub spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki otrzymują za przeniesiony majątek udziały (akcje) spółki przejmującej lub nowo zawiązanej. Spółka przejmowana lub spółki łączące się przez zawiązanie nowej spółki tracą swój byt prawny.
Nasze doradztwo w tym zakresie dotyczy:
- opracowywania obowiązujących przy połączeniach i podziałach zasad rachunkowości;
- badania podziałów, przekształceń oraz bilansów;
- doradztwa prowadzącego do wskazania płaszczyzn wymagających dodatkowej analizy związanej np. z podatkowymi skutkami transakcji, wyceną rzeczoznawcy;
- doradztwa przy przygotowywaniu dokumentacji procesowej (np. memorandum informacyjne wraz ze wzorcem prognoz finansowych);
- doradztwa dotyczącego rachunkowych skutków transakcji;
W zakresie Doradztwa dotyczącego Fuzji i Przejęć proponujemy między innymi:
- Zarządzanie procesami restrukturyzacji w ramach grup kapitałowych w obszarach finansowo-rachunkowych (między innymi w procesach łączenia lub likwidacji jednostek)
- Badania i przeglądy Due Diligence towarzyszące transakcjom typu Fuzji i Przejęć
- (ang. Mergers & Acquisitions) oraz transkacjom pokrewnym
- Sprawozdania likwidacyjne (na otwarcie i zamknięcie likwidacji)
Mają Państwo pytanie odnośnie audytu?
Nasz ekspert jest dostępny dla Państwa w sprawie wszelkich zagadnień związanych z prezentowaną tematyką.
Zapraszam do kontaktu:
Grzegorz Błaszkowski
Partner Zarządzający
tel: 22 276 61 80
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.